Drugi dzień testów Honda Repsol Team w Katarze

dodano: 04.03.2016

Honda w PolscePodczas swojego pierwszego przejazdu Marc poprawił swoje wczorajsze wyniki o prawie pół sekundy- niestety, na pierwszym zakręcie zaliczył wywrotkę, ale na szczęście obyło się bez poważniejszych konsekwencji. Pozbierał się dość szybko i ponownie wjechał na tor, gdzie testował różne konfiguracje zawieszenia swojego RC213V.

 

Pedrosa również sprawdzał szereg różnych opcji ustawień, co w miarę upływu czasu poskutkowało postępami. Od momentu gdy do końca sesji pozostała mniej więcej godzina, obaj kierowcy Honda Repsol Teamu testowali nowe rozwiązanie aerodynamiczne w postaci nowych spojlerów. Marc tego wieczora wykonał 42 okrążenia i w trakcie 4 uzyskał najlepszy wynik tego dnia- jego rezultat to 1'56.046. Pedrosa także zrobił 42 okrążenia z najlepszym wynikiem 1'55.857 podczas ostatniego przejazdu. Temperatura powietrza, podobnie jak poprzedniego wieczora, wynosiła około 23 stopni Celsjusza.

Honda w PolsceDani Pedrosa:


„Dzisiaj mieliśmy o wiele lepsze wyniki w porównaniu z dniem poprzednim, nawet pomimo faktu, że trochę trudno mi było odzyskać dobre tempo, które miałem na początku. Później udało mi się wykonać prawie pełną symulację wyścigu i byłem w stanie przetestować elektronikę oraz opony. Pod koniec staraliśmy się uzyskać lepsze odczucia, co nie wyszło tak jak chcieliśmy, ale musimy być dobrej myśli i pracować nad poprawą krok po kroku. Przetestowaliśmy spojler po raz pierwszy i z pewnością zmieniły się nasze wrażenia, ale był to pierwszy prototyp, więc wydaje mi się, że musimy przepracować pewne kwestie, żeby poprawić aerodynamikę. Zobaczymy, czy podczas ostatniego dnia testów będziemy w stanie nieznacznie się poprawić, po to, aby lepiej zrozumieć w jakim punkcie możemy się znaleźć podczas otwierającego wyścigu."

Honda w PolsceMarc Marquez:


„Od wczoraj poczyniliśmy niewielkie postępy. Poprawiliśmy moment skręcania- motocykl jest nieco bardziej zwrotny przez co udało się nieco obniżyć uzyskane czasy, ale nadal mamy niewielkie kłopoty w trakcie wychodzenia z zakrętu. Tempo także jest w porządku, ale nadal trudno nam uzyskać satysfakcjonującą przyczepność tyłu motocykla. Czasy okrążeń okazały się takie same zarówno w przypadku wykorzystania opon nowych, jak i używanych. Nie mogliśmy znaleźć zalet nowego ogumienia i to jest coś, nad czym będziemy się skupiać w naszych pracach. W trakcie ostatniego przejazdu sprawdziliśmy jak sprawują się małe spojlery i będziemy musieli dobrze przeanalizować ich działanie, bo używaliśmy ich jedynie przez ćwierć okrążenia- dlatego będą prowadzone dalsze prace badawcze nad ich wykorzystaniem. To były jedynie pierwsze prototypy. Jutro spróbujemy zrobić kolejny krok do przodu."